skip to Main Content

Er du vores nye idrætsmedarbejder med ansvar gymnastikafdelingen?

SSB – Vesterbro idrætsforening søger nu en idrætsmedarbejder på 32 timer ugentligt, med særligt ansvar for vores gymnastikafdeling. Brænder du får foreningslivet og frivilligkoordinering, er du gymnastikfaglig stærk og vil du være med til at give børn en hel masse gode oplevelser? Så er det dig vi søger!

Om SSB

SSB – Vesterbro Idrætsforening er flerstrenget idrætsforening med frivillige trænere, som blev grundlagt i 1911 og er bestyrelsesdrevet. I SSB vægter vi fællesskab og rummelighed højere end mål og resultater. Der skal være plads til alle uanset baggrund, og mangfoldighed og inklusion har altid været vigtige værdigrundlag i SSB. Vi har ca. 80 frivillige og ca. 1.800 medlemmer og tilbyder en bred vifte af aktiviteter og sportsgrene for børn, unge og seniorer.

Om jobbet

Som foreningsmedarbejder med ansvar for gymnastikafdelingen vil dine overordnede arbejdsopgaver have tre ben: ledelse af vores gymnastikafdeling herunder hold- og frivilligkoordinering, overordnet udviklings- og projektarbejde og generel drifts/administrationsarbejde. Du vil blive en del af et team med tre øvrige idrætsmedarbejdere med hvert deres idrætsansvarsområde, men i tæt samarbejde om udviklings- og projektarbejdet samt den generelle drift af SSB. Det forventes at du deltager i bestyrelsesmøder og øvrige sociale arrangementer i løbet af året.

SSB’s gymnastikafdeling har de fleste aktiviteter på SSBs ”eget” anlæg Idrætsfabrikken primært på hverdage ml kl 16 og 20. Det er vigtigt du løbende er tilstede omkring holdene, især i starten af sæsonen så både børn, frivillige og forældre får en tryg opstart. Der vil også forekomme weekendarbejde og øvrigt aftenarbejde, men udover ovenstående vil dine timer kunne fordeles fleksibelt over ugen. Din arbejdsplads vil derfor både blive SSB’s kontor på Idrætsfabrikken på Vesterbro

Ansvar for gymnastikafdeling
Du bliver leder for vores gymnastikafdeling med pt  12hold og ca. 20 frivillige trænere. Du vil være den primære koordinator og administrator ift. sammensætning af hold og frivillige, stå for rekruttering af nye frivillige, have det faglige ansvar og sikre kvalitet i undervisningen, samt være den primære kontakt til medlemmerne. I perioder hvor frivilligheden ”svigter” kan det være nødvendigt du selv fungerer som træner. Derudover vil du få ansvar for at udvikle afdelingens hold samt de frivilliges kompetencer.

Udviklings- og projektarbejde
Du vil sammen med de øvrige ansatte i SSB arbejde med at drifte og udvikle SSB’s tilbud, aktiviteter og samarbejder – også udenfor gymnastikafdelingen. Du vil få ansvar for projekter og samarbejder med fx andre foreninger, Københavns Kommune og DGI, og ansøgning af relevante fonde i denne forbindelse.

Generel drift af SSB
Du vil sammen med de øvrige ansatte i SSB sørge for den generelle drift af foreningen, herunder henvendelser fra medlemmer, vedligeholde og opdatere vores medlemssystem, hjemmeside og facebookside, planlægge arrangementer for frivillige og medlemmer og andre forefaldende opgaver.

Om dig

  • Du synes gymnastik er verdens bedste sportsgren og har en bred gymnastikfaglig baggrund
  • Du har erfaring med foreningsarbejde og brænder for at skabe fede, meningsfyldte aktiviteter for børn og unge
  • Du er tryg foran en computer og i diverse IT-systemer. Erfaring med medlemsdatabaser er et plus, men ikke et must
  • Du har en god sans for struktur og koordinering, har et godt overblik og fungerer godt med mange forskelligartede opgaver
  • Du er en teamplayer og god til at samarbejde tæt med dine kolleger og med både frivillige, medlemmer og forældre
  • Du elsker at sætte gang i nye aktiviteter og tiltag, og er samtidig god til at følge dem til dørs, og sikre at de er bæredygtige
  • Du ser frivillighed som en værdi og styrke – erfaring med frivilligkoordinering og -rekruttering er et plus men ikke et must

Løn

Lønnen er på 28.000 for 32 timer + pension.

Ansøgning og kontakt

Ansøgning sendes til ssb@ssb-sport.dk. Ansøgningsfristen er d. 2. juni 2023 og tiltrædelse sker d. 1. august 2023. Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler i løbet af uge 23 og 24.

Hvis du ønsker at høre mere om stillingen kan du kontakte formand Peter Gorm på tlf.: 2168 5431.

Back To Top